onsdag den 20. januar 2010

Ultraløb for SIND

Tænk at jeg gjorde det! Tænk at jeg alligevel gjorde det!!! Jeg ved ikke, om jeg skal grine eller græde. Jeg har tilmeldt mig mit første ULTRALØB. Jeg skal løbe 24 timer i træk. Denne form for tortur skal finde sted fra fredag d. 18. til lørdag d. 19. juni på Bornholm.
MEN! det gode er, at jeg, udover at udfordre mig selv, gør det for et godt formål. Landsforeningen SIND har i år 50 års jubilæum, og det vil i løbet af året blive markeret rundt omkring i landet. Det radiakale folketingsmedlem og psykiatriordfører Anne Marie Geisler Andersen, hendes forlovede Morten, Lars Christensen fra SIND Bornholm og jeg håber, at vi med denne event kan skabe opmærksomhed omkring SIND og SINDS arbejde, men også at vi kan få samlet penge ind til et af SINDs projekter.
Målet er at indsamle 500.000 kr., som vi håber at kunne skaffe ved at give firmaer mulighed for at købe reklameplads på vores løbetøj. De indsamlede penge vil blive brugt til at producere en undervisnings-dvd omkring madlavning til mennesker med psykisk sygdom.
Jeg kender selv lidt til SINDs gode arbejde via min far, som gennem 25 år har arbejdet i socialpykiatrien. Han har herudover været særdeles aktiv i SIND.
Der er i disse tider stor fokus - også lokalt - på psykiatiren. Dette skal ikke mindst ses i lyset af de store besparelser, som området gennem flere år og til stadighed gennemgår. Senest er det blevet meldt ud, at 11 fuldtidsstillinger inden for handicapområdet i Guldborgsund nedlægges. Det er trist at udviklingen tager denne drejning i forhold til en gruppe, som netop har brug for et stærkt talerør.
Selvom et ultramarathon bliver en ekstrem hård omgang, så vil jeg med glæde løbe for SIND og det gode formål. Men jeg kan altså ikke love, at jeg ikke vil pive lidt de næste måneder op til den "store dag" :-)

































Ingen kommentarer:

Send en kommentar