tirsdag den 13. juli 2010

Mandag d. 12. og tirsdag d. 13. juli

"Noget må der ske..." - blev Marianne og jeg enige om da vi mandag igen, igen lå ved poolen i 38 gr. fugtig varme. Vi samlede vores i alt 4 børn og lejede en taxa for en hel dag - 300 dkr!!! Og det var en god beslutning!
Vi statede med abeshow, som var direkte dyremishandling og egentlig en grim oplevelse. Herefter kørte drengene gocart. Det var et stort hit. Senere blev vi kørt til en slangefarm, hvor vi så slanger og slangeshow. Der lever mange giftige slanger i Thailand, så vi følte egentlig, at vi sad skræmmende træt på showet.
Næste stop var Big Buddah, som er en kæmpemæssig Buddah statue på 45 m., der står højt oppe på et bjerg. Mange buddister besøger stedet for at bede. Det var et flot syn og i det hele taget en flot udkigspost ud over Phuket.
Efter frokost blev vi kørt til en cashewnødde fabrik, hvor der var masser af smagsprøver. Til slut blev vi kørt til en udkigspost med smukt kig over byen.
Vel hjemme på hotellet kunne det ikke gå hurtigt nok med at hoppe på hovedet i poolen.


Tirsdag startede Marianne og jeg igen med kaffe ved poolen, mens vi ventede på, at drenegene skulle vågne. Kl. 13 skulle vi på thai madlavningskursus. Det var sjovt og spændende og resultatet blev meget lækkert. Så 2 timer senere kunne vi hente vores børn og servere en 4 retters thaimenu. Til slut fik vi certifikat. Mon vi kan skifte karierre i DK?? :-)
Vi var så mætte, at aftensmaden den dag let og elegant blev sprunget over...
M og jeg gik en tur i byen for at shoppe mens drengene spillede kort. Senere Happy hour i poolbaren - og så skulle jeg til frisør...
Jeg er nemlig blevet langhåret. Har fået sat 15-20 cm. ægte hår på i samme farve. Det skal jeg lige vænne mig til, men jeg tror, at det er ok...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar