tirsdag den 6. juli 2010

Onsdag d. 7. juli 2010

Godmorgen! Her er kl. 07.35 - Thaitid / 02.35 - DK tid. Jeg nyder mine morgener i Thailand. Jeg vågner tidligt. En kombination af varme og ondt i løbebenet. Det er dejligt at sidde på terrassen og opleve hotellet vågne. Tjenerne der pusler med morgenmaden i restauranten og stille musik i baggrunden. Folk der smutter til poolen for at reservere dagens bedste liggestol med et håndklæde - trods skilte om at det er strengt forbudt! - øh, jeg gør det vist også selv :-) - og børnefamilier som synes at deres små vågner ALT FOR TIDLIGT!!! :-)
Stadig VARME, VARME, VARME - hvor blev regntiden lige af...? Men det er dejligt for en kronisk frysende som mig. Jeg tror, at jeg er født under forkerte breddegrader :-)
I går fyldte Markus 11 år, og det skulle naturligvis fejres. I DK havde vi før afrejse fejret ham med familie og venner, men nu var det den "rigtige" dag! Og det var - indtil videre - feriens varmeste dag. Jakob og jeg vækkede ham med fødselsdagssang, flag og gaver.
Vi startede ved poolen, men det var uudholdeligt varmt, og da Markus meget gerne ville ud og bruge nogle af sine lommepenge, tog vi en taxa til Patong ca. 20 km. fra hotellet. Her var masser af butikker osv. - og drengene fik da også købt en masse, mærketøj, parfume osv. - lidt billigere end DK. I den alder går man altså ikke på kompromis med mærker!! Til slut bowlede vi i en time. Vi opdagede desuden en biograf, som viser den nye TWILLIGHT!!! og blev enige om, at første dag med regn bliver ”TWILLIGHTdag”.
Hen til aften tog vi en Tuc Tuc hjem. En Tuc Tuc er en lille ladvogn med tag og bænke. Den er ret sjov at køre i, og samtidig bliver man blæst godt igennem, hvilket er behageligt i denne varme. På vej hjem så vi elefanter som stod ganske umotiveret i vejkanten - lige så naturligt, som hvis vi i Danmark kører forbi en kat...! Jeg er ret spændt på, hvordan det bliver at ride på elefanter, når vi skal på jungletur...
Markus drømte om thaimassage, og det fik han så - 1 times wellnessmassage og jeg fik en times fodmassage. Pris for det hele - 100 dkr. og det var bare godt. Jakob skulle ikke nyde noget af at nærme sig de søde små thaipiger, så han ventede på hotelværelset :-) I aften skal Markus have "fiskemassage". Man stikker fødderne i et stort akvarium fyldt med små fisk, som så bider lidt i fødderne (eller hvad de nu gør). Vi er sammen med nogle andre danskere hernede, som har prøvet det, og de siger at det er godt...! Jeg tror nu, at jeg nøjes med at fotografere :-)
Jeg har forgæves forsøgt at uploade billeder til min blog, men det er umuligt. Forbindelsen er desværre for dårlig, så det må vente, til vi igen er i DK.
Vores strand ligger ca. 800 m. herfra, men jeg er ikke meget for at bade der. Strømmen er meget farlig. Talte med nogle danskere som nær var blevet suget ud i havet, trods det at de blot stod i vand til under knæene - "Vesterhavet - go home!!!" sagde de. Hvis jeg kender mine drenge ret, kan de ikke nøjes med vand til knæene. Havet er det Indiske ocean og vandets temperatur er over 30 gr., så det er lidt ærgerligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar